Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö

Portaat on - mitä niissä sitten tehdään muuta kuin juostaan ylös? – Naantalin Löylyn nuoret urheilijat näyttävät mallia

Kuntoporrasbuumi leviää ympäri Suomen. Raisiossa, Naantalissa ja Merimaskussa on jo ihan omat portaat kuntoilun tehostamiseksi. Naantalin Löylyn 14-15 - vuotiaat nuoret yleisurheilijalupaukset näyttävät muutaman eri harjoituksen ohjeet, jotta kuntoilu portaissa olisi muutakin, kuin ylös ja alas juoksua. Tasajalkahypyt Tasajalkahyppyjä voi tehdä yksinkin. Tasajalkaa hypitään portaat ylös joko yksi porras kerrallaan tai kaksi porrasta kerrallaan. Alaspäin palauttavaa juoksua viereistä polkua pitkin tai portaiden toista reunaa. Kottikärryt Tähän tarvitaan pari ja mielellään käsineet käsiin. Kaveri tarttuu nilkoista ja sitten käsillä kiivetään rappuja ylös kuin perinteisessä kottikärrykävelyssä. Liikettä voi keventää siten, että kaveri ottaa nilkkojen sijaan kiinni polvien yläpuolelta. Liikettä voi tehdä rappuja ylös tai alas. Spiderman Supersankariksi pääsee vain kovalla harjoittelulla ja matkimalla. Spiderman tehdään niin, että kurotetaan vasemmalla kädellä pitkälle eteen samalla kun oikealla jalalla astutaan jalka koukussa eteenpäin. Vasen oikea käsi jää vielä oikean jalan sisäpuolelle vartalon alle. Sitten ojennetaan vastakkainen jalka ja vastakkainen käsi. Lantio painetaan mahdollisimman alhaalla. Luisteluloikat Yhden jalan loikat sivuttain viistosti eteen, kuin luistellessa. Liike pysäytetään aina hetkeksi ennen seuraavaa loikkaa. Vastuskuminauha Tähän tarvitaan pari. Vastuskuminauha, hyppynaru tai muu sopiva, vaikka takki, laitetaan edessä olijan alavatsan kohdalle ja takana tuleva yrittää vastustaa etummaisen juoksua ylös. Video näyttää, miltä liikkeet näyttävät Löylyn nuorten yleisurheilijoiden suorittamina.