Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Sushi O Raisio lupailee ruokaorgasmeja – ”Nyt pitäisi vielä sanoa se oo, ennen kuin lähtee ulos”

Uuden Sushi O Raision yrittäjä Raiko Kapanen kainostelee ravintolan nimessä olevan O-kirjaimen merkitystä kysyttäessä. –En tiedä, kehtaako tätä sanoa, mutta ravintolan nimi keksittiin Instagramista, jossa käytetään tosi paljon hashtagia ruokaorgasmi ja sushiorgasmi. Siitä Sushi O. Kun ihmiset syövät hyvää ruokaa, siitä tulee se oo, tai vau. Hyvä ruoka on meille intohimo ja heitimme vähän huumoria siihen, ettei ole liian tylsää. Vuosi sitten Kapanen avasi samassa liiketilassa Sushi Panda Raisio -ravintolan. Se pyöri miehen mukaan mukavasti, mutta ei kehittynyt suuntaan eikä toiseen. –Halusin jotain muutakin. Jäätiin paikoilleen, eikä tullut mitään uutta. Yrittäjä ei voinut itse päättää ruokalistaa Franchising-yrittäjä ei voinut esimerkiksi vaikuttaa ketjuravintolan ruokalistaan, ja asiakas sai odottaa annostaan pahimmillaan puolitoista tuntia. Palautteen perusteella Kapanen on kuitenkin pitänyt vuoden takaisen lupauksensa siitä, että jokainen asiakas lähtee ravintolasta tyytyväisenä. –Nyt saa nopeammin ruuat ja pitäisi lähteä vielä tyytyväisempänä. Nyt pitäisi vielä sanoa se oo, ennen kuin lähtee ulos, Kapanen virnistää. Pohjana aasialainen fuusiokeittiö Ravintolan Brand Manager Eeva Heikkilän mukaan uuden, itsenäisen konseptin lähtökohtana on aasialainen fuusiokeittiö, erityisesti japanilainen keittiö ja sushit. –Haluamme kehittää menua maailman ruokatrendien ja omien näkemystemme mukaisesti, ja tähän meillä on olemassa hyvä ydinjoukko itse töitä paiskovan omistajan lisäksi. Ruokalistan on suunnitellut toinen ravintolan kahdesta kokista, raisiolainen Aivi Treimann . Uutta ovat esimerkiksi kevätkääryleet ja asiakkaiden toivomat ”sushitötteröt” eli temakit. Lapset saavat oman menunsa, jota kehitellään lähiaikoina lapsille järjestettävässä VIP-illassa. –Melkein kaikki reseptit ovat muuttuneet vähän, mutta perusasiat ovat pysyneet. Nyt myös gluteiinittomia ja laktoosittomia tuotteita on enemmän kuin ennen, Treimann kertoo. Lounastarjontaan panostavassa, take away -ravintolaksi profiloituneessa liikkeessä on 14 asiakaspaikkaa. Se järjestää viikonloppuisin myös kotiinkuljetusta.