Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Vaalikone

Oodi Raision terveyskeskukselle

Raision terveyskeskuksessa on tapahtunut parin viime vuoden aikana jotain. Jotain oikein positiivista. Asiakkaana ja omaisena olen erittäin hämmästynyt ja hyvilläni siitä muutoksesta, jonka olen siellä huomannut. Ensinnäkin hoitajat ja lääkärit työskentelevät aivan eri asenteella kuin vielä muutama vuosi sitten. Parin viime vuoden aikana olen kohdannut terveyskeskuksessa pelkästään hymyilevää ja iloista sekä selvästi työhönsä motivoitunutta henkilökuntaa. Ehkäpä minulle vain sattui pari vuotta sitten huonoja kokemuksia, joiden jälkeen olin todella turhautunut. Uusimmat, positiiviset kokemukset ovat onneksi muuttaneet aiemman negatiivisen käsityksen terveyskeskuksen toiminnasta. Toki jossain tapauksissa hoitoonpääsyaika on tuntunut pitkältä, mutta akuuteissa tapauksissa on lääkärin tai hoitajan pakeille päässyt ällistyttävän nopeasti. Läheisteni hoidossa olen saanut huomata muutoksen positiiviseen suuntaan varsinkin asiakkaan kohtaamisessa. Empaattiset hoitajat osaavat ottaa asiakkaan hienosti huomioon niin iän kuin terveydentilan suhteen. Vaikka varmasti kiire painaa jokaisen työtaakkaa, asiakkaan huolia ja oireita kuunnellaan loppuun asti. Olisi mukava tietää, mistä moinen muutos johtuu vai onko se vain sattuman tuomaa tunnetta. Oli kummin tahansa, niin raisiolaisena veronmaksajana ja terveyspalveluiden käyttäjänä olen äärettömän iloinen nykyisestä asiakaskokemuksesta terveyskeskuksessa. Kyse ei ole yhdestä kokemuksesta tai naapurin mummon kertomuksesta, vaan kolmen eri-ikäisen kokemuksesta. Niin omasta, kuin jo lähes 80-vuotiaan isäni sekä alakouluikäisten lasteni kokemuksista. On ollut ihana huomata, miten iästä riippumatta asiakkaat ovat saaneet laadukasta hoitoa ja sympaattista kanssakäymistä. En varmasti ole yksin näiden huomioiden kanssa, sillä sama viesti on kantautunut korviini niin somen kautta kuin suoraan minulle tulleissa viesteissä. Raisiolaiset voivat olla tyytyväisiä julkisen terveydenhuollon tilaan kotikaupungissaan niin kauan, kuin henkilökunta jaksaa toimia koetulla tavalla ja tärkeimmät tutkimuslaitteet kuten laboratorio- ja kuvantamispalvelut pysyvät terveyskeskuksen hoivissa. "Asiakkaan huolia ja oireita kuunnellaan loppuun asti."