Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Eurovaalikone

Raision uusi visuaalinen ilme pyrkii pyyhkimään pinttyneitä mielikuvia menneisyyteen – Katso video, joka todistaa, että Raisio on muutakin kuin risteys

Raision kaupungin verkkosivuja on jatkossa kätevä lukea myös älylaitteilla. Kaupunki näet uudisti nettisivunsa torstaina ja paransi samalla sivuston saavutettavuutta. –Mobiilikäyttö oli yksi keskeinen tekijä tässä uudistuksessa, sanoo Raision viestintäpäällikkö Minna Heikkilä , jonka mukaan yli puolet Raision edellisen verkkosivuston käyttäjistä selasi sivuja nimenomaan mobiililaitteella. Raision uudet verkkosivut pyrkivät Heikkilän mukaan noudattamaan paitsi sisällöllisesti myös teknisesti EU:n saavutettavuusdirektiiviä, joka säätelee julkishallinnon verkkopalveluita. –Koko sivuston rakenne on aivan erilainen kuin ennen. Esimerkiksi palvelukokonaisuudet löytyvät nyt selkeästä valikosta eivätkä enää sellaisesta A–Ö-luettelosta. Paljon voi jäädä piiloon Verkkosivuston lisäksi Raisio viestii sosiaalisessa mediassa: Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä. Nyt Raisio löytyy myös LinkedInistä ja YouTubesta. –Sosiaalinen media on ilman muuta yksi kanava, jonka kautta saamme levitettyä tietoa Raisiosta. Näin tapahtui keskiviikkona, kun Raisio julkaisi uuden YouTube-videon, joka on yksi osa kaupungin brändiuudistusta. Uudistus, joka käynnistyi viime syksynä, pyrkii päivittämään Raisioon liitettyjä pinttyneitä mielikuvia. –Raisioon liitetään kyllä myös myönteisiä mielikuvia, kuten hyvät kulkuyhteydet ja kauppakeskukset, mutta paljon jää piiloon, jos vain kulkee keskustan halki. Tätä painotetaan myös Raision YouTube-videossa, jossa kerrotaan, ettei kaikki kiva näy ohikulkijoille. Video nostaa esiin muun muassa Raision liikuntamahdollisuuksia ja viheralueita. –Raisio on muutakin kuin risteys, vaikka kaupunkia usein havainnoidaan autoista käsin. Toivoisimme, että ihmiset jalkautuisivat Raisioon ja tutustuisivat kaupunkiin oikeasti, Heikkilä sanoo. Raisiolaiset mukana muutoksessa Instagramissa Raision video on saanut jo satoja katsojia ja toistaiseksi vain positiivista palautetta. –Wau! Kävin katsomassa pidemmän videon ja se vasta huippu olikin, kommentoi muuan Instagram-käyttäjä torstaina. Raision uusi visuaalinen ilme onkin kaupungin brändiuudistuksen ensimmäinen näkyvä lopputulos. Se koostuu värimaailman, tekstityyppien ja graafisten elementtien lisäksi uudesta logosta. –Tämä on ollut melko pitkä prosessi, ja meistä on ollut tärkeää, että raisiolaiset ovat olleet mukana luomassa kaupungin uutta ilmettä, Heikkilä summaa. Katso tästä Raision kaupungin uusi mainosvideo.