Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Elovena-tyttö pukeutuu siniseen mekkoon ja lähtee ulkomaille

Raisio-konsernin omistaman Elovena-brändin ilme uudistuu tänä vuonna. Muutoksen takana on Raision tavoite kasvattaa kansainvälistä kauraliiketoimintaansa. Elovena-tyttö jatkaa 95-vuotista taivaltaan sinisessä mekossa. Uudistuksella Elovena-brändin visuaalinen ilme päivitetään uusiin innovatiivisiin tuoteryhmiin ja kansainvälisille markkinoille sopivaksi. Elovena-pakkaukset vaihtuvat uuden ilmeen mukaisiksi asteittain helmikuusta 2020 alkaen. – Pohjustimme kansallisen ikonibrändin uudistusta kolmella kuluttajatutkimuksella Suomessa ja ulkomailla, muun muassa Puolassa ja Ruotsissa. Tutkimuksiin osallistui yli 4000 kuluttajaa ja uusi Elovena-design sai heiltä hyvät arviot. Kuluttajat kokivat, että Elovena-tyttö sinisessä mekossa viestii vahvasti suomalaisuutta, luotettavuutta, luonnollisuutta ja ajassa elämistä, Raision markkinointijohtaja Mikko Lindqvist kertoo tiedotteessa. Raisio on vienyt kauratuotteita ulkomaille jo yli parinkymmenen vuoden ajan Nordic- ja Provena-brändeillä, mutta nyt Elovena on valittu kasvavan kansainvälisen kauraliiketoiminnan kärkibrändiksi. Provena-tuotteet muuttuvat Elovena Gluten free -tuotteiksi vuoden 2020 aikana. – Uskomme, että Elovena-brändin vahva tarina kauran luonnollisesta terveellisyydestä ja suomalaisuudesta kantaa myös ulkomailla. Aloitamme Elovena Gluten free -tuotteiden viennin nykyisiltä markkinoiltamme ja teemme brändiä vähitellen tutuksi muun muassa Ruotsissa, Puolassa ja Venäjällä, kertoo Raision viljapohjaisten brändien kansainvälisestä markkinoinnista vastaava Jennifer Krook . Elovena-brändin uudistuksen lisäksi Raisio on investoinut kansainvälisen kauraliiketoiminnan rakentamiseen. Yhtiö on uudistanut Nokialla sijaitsevaa kauramyllyään noin kahdeksalla miljoonalla eurolla ja aloittanut 45 miljoonaa euroa maksavan kasvipohjaisia lisäarvotuotteita valmistavan tuotantolaitoksen rakentamisen Raisioon.