Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö

Loimu kampanjoi yhteisöllisyyden puolesta

Raision Loimun liigajoukkue on lähtenyt kampanjoimaan vahvasti sen puolesta, että liigajoukkue pystyisi poikkeusoloista huolimatta jatkamaan edes jotenkin vaikeuksista huolimatta. Urheiluseurat ja lajiliitot ovat nyt uuden tilanteen edessä. Kevään perutut finaalipelit ja muut tapahtumat tuovat suuren loven budjetoituun rahavirtaan. Vaikka joku saattaisi skeptisesti ajatella, että Loimulla korona ei peruuttanut kuin yhden tyhjille katsomoille pelatun ottelun sekä mahdollisen play off-pelin tulot, on asialla kuitenkin vielä synkempi puoli. – Urheilussa käydään juuri nyt sponsorineuvotteluja ensi vuotta ja seuraavia vuosia varten. Jos korona syö sponsoriyritykset perikatoon, se näkyy varmasti mainos- ja sponsorikuluissa. Siksi tässä tilanteessa vetoamme myös yhteisöllisyyteen. Ei pelkästään urheilun, vaan kaiken muunkin saralla, Loimun toiminnanjohtaja Jani Nieminen sanoo. Loimun tukijoukot ovatkin pähkäilleet, millä tavoin saadaan totaalikatasrofi estettyä niin urheilun kuin yhteistyöyritysten osalta. Lajiliitot ovat kyselleet apuja oikeusoppineilta, miten tällaisessa tilanteessa voidaan toimia oikein. Loimu julkaisi kampanjan, jossa se vetoaa yhteisöllisyyteen ja myy eri hintaisia kannatuslippuja ensi kauden ensimmäiseen otteluun. Lippujen hinnat ovat nähtävissä www.raisionloimu.fi -sivulla. Samalla Loimu haastaa yritykset mainostamaan Loimun sivuilla palveluistaan, jotta ihmiset saisivat tietoa toimivista alueellisista palveluista poikkeusaikoina. – Loimun pitkän historian aikana monet tuhannet ihmiset ovat saaneet seuralta urheiluvalmennusta, kokemuksia ja kaikkea, mitä seura on voinut tarjota. Nyt toivomme, että kannattajat ja muut alueen ihmiset voisivat ojentaa auttavan kätensä näin poikkeuksellisesti, jotta Loimun historia jatkuu, Nieminen vetoaa.