Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö

Organisaatio uudistui yt-neuvotteluissa - Naantalin Kylpylässä keskitytään houkuttelemaan uusia asiakkaita

Naantalin Kylpylä tuo Petter Lillvikille mieleen kaksi seikkaa, joita hän haluaa kehittää. Niistä ensimmäinen on hotellikiinteistö ja toinen on asiakasvirrat. – Kylpylä on ollut monta vuotta käytössä. Etenkin ravintolapuolta pitää uudistaa aika paljon, Lillvik linjaa. Uudistustöihin ryhdytään hänen mukaansa loppuvuoden aikana ja ne jatkuvat ensi vuoden puolelle. Hotellin asiakaskunta on ollut Lillvikin mukaan viime aikoina vaihtelevaa. Hän toteaa, että vanhoista kävijöistä halutaan pitää kiinni, mutta samalla Naantaliin ja Ruissaloon aiotaan houkutella etenkin 30-50-vuotiaita suomalaisia perheineen. Jotta tavoite onnistuisi, tapahtumatarjontaa on Lillvikin mielestä lisättävä tuntuvasti. Uusia yt-neuvotteluja ei ole näköpiirissä Naantalin ja Ruissalon kylpylät omistavan Sunborn Saga Oy:n liikevaihto on pienentynyt viimeisten vuosien aikana, joskin kuluvana vuonna liikevaihto on kasvanut tuntuvasti. Yhtiössä on käyty kuluvan vuoden aikana yksittäisiä osastoja koskeneita erillisiä yt-neuvotteluja. Sunborn Saga Oy:n toimitusjohtaja Riikka Arola kertoo niiden johtuneen organisaation uudistamisesta sekä tuotannollisista ja taloudellisista syistä. – Yhteensä näissä eri neuvotteluissa on ollut kyse alle kymmenestä työsuhteesta eri osastoilla tässä yrityksessä. Uusia neuvotteluja ei ole suunnitelmissa, Arola sanoo. Aasialaisten katse pitäisi kääntää Naantaliin Muumimaailma houkuttaa japanilaisia matkailijoita Naantaliin, mutta muut aasialaiset pysyvät Helsingin seudulla, ja he ovat kiinnostuneita myös Lapista. Pitkään matkailun parissa Kiinassa työskennellyt Petter Lillvik tuumaa, että jollakin tavalla aasialaisten turistien virrat tulisi pystyä ohjaamaan Turun seudulle ja Naantaliin. Lillvik sanoo, että aasialaisille turisteille on tärkeää, että kohteessa on Instagram-ystävällisiä kuvauspaikkoja. – Matkakokemusten kertominen vasta kotona on liian hidasta. Suomessa kohteena houkuttaa etenkin puhdas, kaunis luonto. Aasialaisilla turisteilla on kova kiire nähdä kaikki kohteet, joten ennen kotiinpaluuta kaivataan rentoutumista ja rauhoittumista. Yhteistyö on tärkeää – Pari hotellia ei voi tehdä kaikkea työtä yksin, vaan pitää kehittää koko aluetta. Tarjontaa täällä on paljon. Se vaan pitää saada eri asiakaskuntien tietoisuuteen, Lillvik sanoo. Uusi hotellinjohtaja aikoo tehdä tiivistä yhteistyötä Visit Finlandin, Visit Naantalin ja Visit Turun kanssa. Lisäksi hän haluaa olla yhteydessä paikallisiin tuottajiin, joilla on tarjottavaa ravintoloihin. Lillvikin aiempi pesti toi hänet Georgiaan, missä hän johti viiden tähden Hotels & Preference Hualing Tbilisi -hotellia ja vastasi ketjun kahdesta Kiinan ja yhdestä Japanin hotellista. Lillvik ei ole vielä ehtinyt hankkia omaa kotia Turun seudulta tai Naantalista. – Katsotaan ensi vuoden puolella, mistä löytyisi mukava paikka, hän sanoo. Edit: Juttu päivitetty 3.10.19 kello 13.28 ja 4.10.19 kello 9.18 Sunborn Saga Oy liikevaihdon osalta. Liikevaihto on toimitusjohtajan mukaan kasvanut kuluvan vuoden aikana.