Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö

Nordea tuo Raision torin laidalle suuren puhelinkeskuksen

Finanssipalvelukonserni Nordealla on käynnissä rekrytointikampanja, jolla se hankkii henkilökuntaa tulevaan valtakunnalliseen puhelinpalvelukeskukseensa. Suurin osa tähän mennessä rekrytoiduista on kotoisin Turun seudulta, mutta heidän työpisteensä on nykyisin Salossa. – Henkilökuntamme kokee työmatkan hyvin hankalaksi, minkä vuoksi puhelinpalvelun työtilat on päätetty perustaa väliaikaisesti Raisioon, kertoo toimipaikan johtaja Taina Tallbacka-Kitola . Niinpä Nordean Raision konttorin tiloihin muuttaa kesän ja syksyn aikana viitisenkymmentä puhelinpalvelun työntekijää. Puhelinkeskuksen myötä asiakaspalvelutila pienenee. Jatkossa Nordean Raision toimipiste tarjoaa lähinnä asiakasneuvontaa. Etenkin ikäihmiset ovat käyneet toimipisteessä maksamassa laskujaan, mikä ei jatkossa enää onnistu. – Tarkoituksena on opastaa asiakkaita itsepalvelun, suoramaksun tai maksupalvelun käyttämiseen. Tätä varten konttorissa on tablettitietokoneita, verkkopankkipääte sekä laskunmaksuautomaatti, joiden käyttöön voi perehtyä virkailijan avustuksella. Maksupalvelukuoria ja suoramaksutoimeksiantoja otetaan Raision toimipisteessä edelleenkin vastaan, Taina Tallbacka-Kitola kiteyttää. Kassapalvelut on lopetettu Nordean Raision toimipisteessä jo aiemmin. Ne on keskitetty Turun Kauppatorin konttoriin. Mikä on Nordean Raision tilojen tulevaisuus? – Seuraamme, millainen tarve nykyisenlaiselle palvelulle on. Toistaiseksi Raision tilojen tulevaisuus on avoinna, Taina Tallbacka-Kitola vastaa. Puhelinneuvojat muuttavat Turun Kupittaalle, kunhan uusi toimitila valmistuu. Näillä näkymin muutto tapahtunee syksyllä 2020. Puhelinneuvojien rekrytointikampanja on ollut käynnissä puoli vuotta. Taina Tallbacka-Kitolan mukaan se jatkunee vielä vuoden päivät. Pankkialan puhelinpalvelujen kasvun taustalla on tunnistautumisjärjestelmä, jonka ansiosta lähes mikä tahansa pankkiasia voidaan hoitaa puhelimitse.