Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö

Sanoma-kauppa toteutui kuun vaihteessa

Viime perjantaina toteutui kotimaisen mediakentän merkittävin yrityskauppa vuosiin. Alma Media myi alueelliset ja paikalliset mediat sekä painotalon Sanoma-konsernille. Näin myös Rannikkoseutu sai uuden omistajan. Helmikuussa julkistettu kauppa sai kilpailu- ja kuluttajavirastolta hyväksynnän maaliskuussa, minkä jälkeen kauppaa on viimeistelty. Maaliin päästiin huhtikuun lopulla. Sanoman palvelukseen siirtyi työntekijöitä 365 henkilötyövuoden verran. Rannikkoseudun tekijöillä on nyt paljon opeteltavaa, mutta lukijoille kauppa ei näy ensivaiheessa juuri mitenkään. Tarkkasilmäisimmät ovat huomanneet, että etusivulla Alma Median logo on vaihtunut Sanoma-logoksi. Sähköpostiosoitteet vaihtuivat Sanoma.com -päätteisiksi, mutta vanhat sähköpostiosoitteet ovat käytössä rinnalla vielä pitkään. Olennaista on, että Rannikkoseudun perustehtävä pysyy ennallaan: Teemme työtä paikallisten ihmisten ja yhteisöjen hyväksi. Tekemisen keskiössä on journalismi: Haluamme edelleenkin kertoa olennaiset asiat paikallisista ilmiöistä ja tuoda esille alueen ihmisiä ja tapahtumia. Työsarkaa riittää. Rannikkoseutu on ilmestynyt liki 90 vuotta. Uskomme vahvasti, että uuden omistajan myötä voimme viedä viestikapulaa eteenpäin tuleville sukupolville. Se vaatii meiltä kuitenkin uuden oppimista. Paperilehti toki säilyy tärkeänä vielä vuosien ajan, mutta isolla mediatalolla on riittävät hartiat kehittää digitaalisen journalismin vaatimia alustoja.